tisdag, april 10, 2007

Vallat på Lidingö

Kiwi var väldigt laddad idag i början av träningen, men efter ett tag blev det lugnare. Fåren var ganska orörliga och lojja idag, de ville mest käka gräs. Valde att bara plocka ut tre stycken får idag, man måste ju variera lite. Passade på att träna lite kortare hämt med Kiwi och det gick hyffsat. Hon har dock svårare att hålla ut när jag skickar henne vänster men håller ut fint på höger. Fösningen är svårare än jag tidigare trott och detta måste vi träna mycket mer på. Nu fokuserar jag mest på att Kiwi håller tillräckligt avstånd till fåren och att hon är lugn. Vill även att hon håller ut väl på mina riktningskommandon. Drivningen gick jättebra och jag kunde för första gången gå med ryggen mot henne. Visst får man hålla ett vakande öga på henne men jag tycker det ser bra ut. Ligg funkar väldigt bra nu och det är enormt stor skillnad mot för hur det såg ut för en månad sedan.

Inga kommentarer: