måndag, april 30, 2007

Besök på Liseberg

Till Jonas stora glädje åkte vi äntligen till Liseberg idag. Vi blev nog alla barn på nytt när vi kom in till denna underbara värld. Först var jag fast besluten att jag inte skulle köpa något "åkband" eftersom jag inte hade för avsikt att åka så många karuseller. Nu råkar dock Madde känna mig rätt väl så hon köpte ett band åt mig, och det var nog jag som tjatade mest på att åka. Vi avverkade karusell efter karusell och hade jävligt kul.




Balder var lika skön som jag minns den, vi åkte den tre gånger. Kanonen var också skön, herregud vad utsätter man sig för egentligen. Nåja, kul hade vi så det räcker och blir över.


När Madde och Paula skulle till bilen för att ta ut hundarna och rasta de funkade inte nyckeln - batteriet var slut. Det slutade med att Robban fick springa som en gasell och efter ett tag hade han köpt nya batterier, bytt ut dessa mot andra, lånat en skruvmejsel och till slut - fått upp dörren! Hurra! Där gick en timme åt skogen. Jo, jag höll på att glömma en sak; vi träffade Martin J också och han följde med oss in på Liseberg den sista timmen. Väldigt kul att vi fick träffa honom även om det var en snabbis.

På hemvägen styrde vi in mot en pizzeria och köpte med oss god mat som vi stilla avnjöt hemma hos Magne och Paula. Tyvärr fick Magne avvika lite tidigare än oss andra eftersom han skulle till Norge och döma en agilitytävling.

Inga kommentarer: