söndag, april 08, 2007

Valpträff i Hagaparken och agility på SoSuBK


Tillbringade en stor del av dagen i Hagaparken där vi bland annat hade valpträff. Vackert väder och trevliga människor bidrog till att det blev en lyckad dag. Det var kul att träffa Hexa och Hedde och de hade vuxit jättemycket båda två. Totalt var det sex Border collie på plats.

Jag, Madde, Melvin, Jonna, Uffe och Maria åkte sedan till Solna-Sundbyberg BK och tränade agility. Madde och Maria tog sig an Dex på gungan, till en början var han lite "rädd" för gungan men mot slutet gick det kanon. Med Kiwi tränade jag lite staket, balans men mests slalom. Vi filmade även Eros, Kiwi och Taras slalom och klippen har jag lagt upp på AgilityForum för allmän beskådan. Kiwi överraskade mig positivt i slalom då jag tycker att hon lagt av sig där. Men nu gick det riktigt snabbt.

Det har gett stor effekt när jag bytt ut bollkastandet mot en kampleksak. Det svåra är dock att få Kiwi att släppa den då jag inte vill bråka med henne. Jag får helt enkelt "tjata" lite och hon släpper efter ett tag. Det bästa är ju om jag har godis så man kan göra ett "utbyte". Tara gick också bra idag; hon tog hinder på eget initiativ, inte alltid önskvärt men i hennes fall är det bra då hon varit lite låg på slutet. Kul att se henne så positiv.

Inga kommentarer: