onsdag, september 12, 2007

Agilityträning på SSBK - anställningsintervju

Idag har Madde varit på anställningsintervju i Farsta. Det lät som att chansen är rätt god att hon får jobbet. Hon har visserligen ett annat jobb på lur men det är mycket osäkert hur det blir med den tjänsten. Just nu är den på planeringsstadiet. Jag håller tummarna för att du får jobbet älskling. Efter intervjun käkade vi lunch i Farsta Centrum och åkte efter det till Ågesta (SSBK) och körde att agilitypass. Luma fixade 8-pinnars slalom fyra gånger och jag såg hur nöjd Madde blev. Luma var jätteduktig.

Jag och Kiwi tränade på de hinder som stod framme, det var inte meningen att vi skulle köra något längre pass. Det stod några hopphinder framme med ett staket där man även kunde göra en threadle om man ville. Det funkade skitbra och Kiwi hade hög fart även där. Det var några hoppbommar som ramlade med annars är jag nöjd. Kontaktfälten var som vanligt bra; hög fart och 2 på och 2 av. Jag valde även att skicka Kiwi över balansen och gungan när jag stod en bit bakom henne. Trots min position fuskade hon inte utan trampade så fint. Visserligen tittade hon bakåt åt mitt håll men det är ju inte så konstigt. Slalomingångarna strular fortfarande när vi tränar på lite svårare; ingångar kl 3, 4 och 5. Jag vill inte att det ska strula nu därför lät jag henne få lätta ingångar. Ju snabbare jag rör mig framåt när Kiwi är i slalom, desto fortare tar hon hindret. Det är alltid lika kul att se henne suga mot hindret även när jag skickar henne från 30 meter. Hon flyger fram mot slalomet och tar hela hindret i hög fart utan att vända sig om mot mig.

Jag märkte en intressant sak idag. Den senaste tiden belönar jag henne med leksak och dragkamp eller så kastar jag en boll. Idag varierade jag med godis (ost) men hon var inte ett dugg intresserad av osten. Bollen var så himla mycket roligare.

Agilityn funkar bra för tillfället och både jag och Kiwi har kul. Kan dock inte påstå att jag längtar efter att tävla. Nu tar vallningen mycket av min koncentration och så kommer det bli tills Kiwi fixar godkänt vallhundsprov. Mitt självförtroende i vallningen är på topp just nu och jag vet att hon kommer bli godkänd detta år.

Inga kommentarer: