måndag, september 03, 2007

Kiwi är enorm nu

Lite senare än vi tänkt oss åkte vi till SSBK och tränade agility. Stora svarta moln svepte in över Stockholm. Skulle vi hinna träna innan regnet kom över oss. Madde hade sina "finskor" - hon hade glömt sina träningsskor fast det var meningen att vi skulle åka och träna. Nu fick Luma jobba lite ändå vilket hon behöver. Det går stundtals lysande för den lilla tösen men det märks väl att hon har svårt att fokusera. Däcket har helt klart blivit hennes favorithinder och hon hoppar det så fort hon får tillfälle.

Kiwi var fantastiskt idag. Hon är som galen när jag tar fram vår "kampleksak". Kontaktfälten var lysande på såväl gunga, balans som a-hinder. Hon har en extremt hög fart över balansen och jag hann fan inte ens ta tid idag. Ändå är kontaktfälten superb! Slalomet flyger hon genom och även över hopphindren har hon ökat farten rejält. Jag vet inte vad jag ska säga - önskar att jag kunde visa på tävlingsbanan istället. Men det kommer dröja länge, länge. Kanske kommer vi tävla på Nedansiljan i november men det är inte bestämt. Jag kommer inte acceptera att det blir på samma vis som på våra andra tävlingar 2007. Märker jag att Kiwi går ner sig på tävling kommer jag ta roligaste vägen ut. Vi ska bara ha kul på banan om det så kommer sluta med att vi lägger ner tävlandet. Kan jag inte fixa tävlandet mentalt kan jag lika gärna skita i det. Nu har vi så kul när vi tränar och det vill jag inte förstöra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

färdigrätt;) felix.. köttfärsbiff med den här rotsakspytten, den gillar jag:) man måste ha i sig "riktig" mat ibland mitt bland alla makaroner haha

Anonym sa...

Hallo nu får vi ta och träna ihop så jag får se den enorma hunden träna! ;-) uffe

Anonym sa...

Vilken fin bild! *pekar uppåt*
Skulle vara kul att prova agility med min lille huligan, men jag måste nog börja med slyngelkursen tror jag. :) För även om han är ganska lydig så räcker inte det va? :P
Ha det så bra!

G.E-Online sa...

Karin:
Jag gillar också den rätten, helt klart ätbar. :)

Uffe:
Men Uffe, har har ju redan sett den enorma hunden träna. Minns du inte när hon slog Felix med fem sekunder på er klubb?

Lix matte:
Tack! Testa att träna agility med din hund, ni kommer säkert gilla det. Bli sedan medlem på agilityforum.se - där får du lära dig allt om sporten. Jag driver den sajten.

Anonym sa...

Att Kiwi slagit Fille med fem sekunder det har jag då inte varit med om.

Jag måste ju ha varit någon annanstans då

:D

G.E-Online sa...

Liza:
Jo det är faktiskt så. Kom du inte ihåg när vi tränade på Solna-Sundbyberg och byggde en agilitybana! 22 hinder och det var två gångor! Vi skrev ner tiderna på ett papper. ;)