fredag, september 21, 2007

Insulininjektioner i magen

Insulininjektioner i magen gör jag tre gånger om dagen. Till skillnad från många andra har jag stora problem med att sticka in sprutan i detta område. Vissa gånger får jag provsticka säkert tio gånger innan jag hittar ett ställe där jag kan injicera insulinet eftersom det gör så jävla ont. Andra verkar aldrig känna av någon smärta när de sticker sig i magen. Kanske är det jag som har fel teknik eller så är jag alltför vältränad så nålen hamnar i muskeln!

(Ps. Det är inte jag på bilden!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, vikten har betydelse för hur mkt insulin man behöver ta, givetvis i kombination med kost och motion. Fråga mig imorgon efter vp´t så kan jag förhoppningsvis ge dig lite tips om stick/sockerbetan Ullis(tyvärr besatt av choklad...)

G.E-Online sa...

Det lär nog inte gå att snacka insulin och annat med mig imorgon om jag känner mig själv rätt. Jo, om det går bra för oss, då lär min käft gå i ett. Tack Ullis!