onsdag, september 26, 2007

Övernostalgisk, tillbaka till verkligheten

Idag åkte vi och hämtade sista lasset i garaget. Nu har farsan alla sina prylar i lägenheten. Efter allt åkande, bärande och släpande körde vi tillbaka vagnen och förberedde oss inför kvällen. Det blev en "hyffsad" god middag i ett Gävle centrum som var sig likt. Förrutom gamla domus som tydligen heter nian nu. Men det kändes inte bra, det var inte mitt centrum. Den euforiska känsla jag hade igår var som bortblåst. Visst, Gävle är en trevlig stad och det är kul att farsan flyttat dit. Men jag hade nog glömt hur Gävle var att bo i. De första åren jag bodde i Gävle trivdes jag som fisken i vattnet. Nu vet jag inte om jag skulle trivas lika bra. Jo, det är hur kul som helst att farsan och min bror med familj bor där, men mina vänner finns inte kvar. Hur som helst, jag bor hellre där i på Tattarberget, förlåt Henriksdalsberget.

Inga kommentarer: