söndag, september 23, 2007

Icke godkänd på VP

Tyvärr blev inte Kiwi godkänd igår på Muskö när vi körde VP. Det var i fållan vi föll efter att resten av rundan gått helt ok. Utgången i hämtet var jättefin och även framdrivningen. Vid fösningen gick fåren förbi grinden men vid drivningen gick alla fåren genom. Jag var passiv vid fållan och skickade Kiwi åt fel håll. Det var nära att Kiwi blev godkänd och hade jag bara jobbat mer vid fållan hade saken varit biff. Nåja, nu har jag anmält oss till Fagersta (två dagar) så jag hoppas på bättre resultat där. Jag hade jättekul igår och ser fram emot Fagersta. Fick många goda råd av Kenne B så nu är det bara att träna och jobba vidare med det vi hade problem med.

Jag såg på SVAK:s hemsida att vi slutade på en 14:e plats med 59 poäng. Det var ändå helt ok med tanke på att alla fåren gick förbi grindarna vid fösningsmomentet och att fållan sket sig helt och hållet. Alla 20 poängen rann iväg där. Om vi nu lyckats fått fåren genom grindarna vid fösningen (vilket vi alltid lyckas med på träning) och om fållan åtminstone gått hyffsat, då hade vi kunnat landa på över 80 poäng. Kapacitet finns! Bara jag blir lugnare med rösten och hjälper Kiwi mer!

Ett stort grattis till Ullis och Diezel som blev godkända.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar tackar! Tyckte det såg jättebra ut när ni gick på banan. Hamnade i samma sits som ni gjorde vid fållan....varv på varv....men till slut gick det!(puh!hade bara 1 poäng kvar)Envis som en blå gris är man ju hi hi. Tog 2 pinnar idag på vår tredje agilitytävling så denna helg har varit fantastisk för oss:o)Ni fixar säkert nästa vp. Att inte alltid lyckas är inte samma sak som att misslyckas/Ullis

Anonym sa...

Tackar tackar! Många varv runt fållan blev det för oss också. Blev bara en poäng kvar :o)
Det såg bra ut när ni gick så med lite extra envishet så kommer ni säkert fixa det nästa gång. Ni hade ju fina poäng trots 2 missade moment! Att man inte alltid lyckas betyder inte att man misslyckats. Lev väl! /Ullis(stolt!)

G.E-Online sa...

Stort grattis till er igen Ullis. Synd att vi missade ert race men jag kände att jag ville hem och rensa skallen. Gunnel tog mitt papper så det ska bli kul att se hur det såg ut. Jag skäms över fållan, jag blev så jävla passiv och hjälpte inte Kiwi ett dugg. Och varför skickade jag henne åt fel håll vid fållan. Istället för att möta upp fåren skickade jag henne EFTER fåren. Nåja, jag är skitnöjd med utgången, framdrivningen och drivningen till fållan. Fösningen missade vi grinden p.g.a att jag ej skickade Kiwi några steg åt rätt håll. Grattis även till pinnarna. Fan vad ni är duktiga. Väl mött Ullis.