fredag, september 21, 2007

Mycket fin lägenhet i Gnosjö

Svärmor ringde just och berättade att hon varit och tittat på lägenheten som vi är intresserad av i Gnosjö. Hon tyckte att den var jättefin. Dessutom, om jag inte missförstått det hela, är det uteplats både på fram- och baksida. Får vi lägenheten kommer vi ha några hundra meter till badhuset, skogen bakom husknuten och bara km till Maddes familj. Jag kommer återigen lägre bort från min släkt. Det kan kännas lite snopet precis nu när han flyttat till Gävle och kommit 25 mil närmare oss. Men jag är så himla glad över att han flyttat till Gävle och vi kommer ändå träffas mer i framtiden än vi gjort hittills. Det är mycket närmare till Gävle än Ånge.

Min första tanke blir: finns det några får i trakterna runt Gnosjö? Kommer man behöva åka miltals för att kunna valla? Jag vet att det finns en hyffsad hinderpark för agility på Gislaved-Västo BK. Det ligger inte alls långt från Gnosjö så det lär nog bli där man tränar agility. Gnosjö BK hade hyffsade hinder för några år sedan men sist vi har varit där har hindren lyst med sin frånvaro. Det vore dock spännande om man kunde dra igång agilityverksamheten i Gnosjö. I och med Madde får de både ett klass 3 ekipage, en agilityinstruktör och en tävlingsledare. Även jag har planer på att utbilda mig till både tävlingsledare och agililtyinstruktör.

Inga kommentarer: