måndag, september 17, 2007

Fortsättning av tidigare inlägg - grannliv

I en tidigare post Jäkla liv i porten bredvid beklagade jag mig över att grannarna i porten bredvid förde sånt jävla liv. Jag valde att ringa störningsjouren och vid 02-tiden ringde de upp mig och ville komma in i vår lägenhet och lyssna. Vad fan, räckte det inte att man redan i backen upp till tattarberget, förlåt Henriksdalsberget, inte kunde undgå att höra vilket jäkla liv de förde. När vi pratade i telefon tänkte jag inte på att vi har fyra hundar som vaktar lägenheten som fan och dessutom en son på två år som skulle bli livrädd om de började skälla mitt i natten. Dessutom låg min fru och sov i rummet de ville in till. Det var bara att kasta sig över telefonen och avblåsa allt! Ni behöver inte komma hit, det är tyst nu!!!! Hm, inte var det tyst! Dårarna blev inte tysta förrän tidig morgon. Men vad gör man inte för husfriden. Dessutom ville jag inte att vi skulle få skit för att hundarna sätter igång och skäller mitt i natten.

Nästa gång ringer jag inte till störningsjouren, då blir det en polissak istället. Det är både effektivare och inte fan kräver de heller att få komma in och lyssna i ens lägenhet! Vad fan tror de på störningsjouren att man ljuger eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

om man är riktigt sugen så dricker man såklart upp det dyra och spar sedan till ett nytt, (om man inte redan har råd med ett), beror ju på hur dyrt det är

G.E-Online sa...

Fast så sugen är jag nog aldrig på vin utan införskaffar hellre något billigare och spar de dyra, godare dropparna till andra tillfällen.