torsdag, september 20, 2007

Körkort i ett cornflakespaket

Många gånger har jag undrat hur folk lyckats få sitt körkort. Speciellt med tanke på hur många människor uppe på Tattarberget eller förlåt, Henriksdalsberget kör bil! Några trafikregler verkar de inte känna till - åtminstone respekterar de inte några regler över huvud taget. Efter att jag tänkt på saken några veckor dök det plötsligt upp i min skalle!!!! Att jag inte tänkt på det.......självklart har de fått sina körkort i ett cornflakespaket!! Vissa får då fan allt serverat på silverfat!

I morse var det väldigt nära att Madde och hundarna blev påkörda av en sjuk kvinna som kom farande som en idiot i sin silverfärgade Seat med registreringsnummer TTD564. Hon smet sedan iväg med en rivstart efter att hon skrikit horra till Madde. (Jag stavade inte fel när jag skrev horra - kvinnan uttalade nämligen ordet på just detta vis!) Vi gjorde självklart en polisanmälan och det kom upp en polispatrull hit som även åkte runt och letade efter hennes bil. Detta rubriceras som smitning från brottsplats med personskada så det kommer med stor säkerhet bli rättegång. Vi ses i rätten, "Maria Adl-------" (är nära att skriva ut ditt fullständiga namn men det tar man lätt redo på om man söker på din bils regnr som är TTD564)

Inga kommentarer: