måndag, september 17, 2007

Vallning på Lidingö och vackra Långängen

Det blev vallning på Lidingö idag som jag hade hoppats. Gunnel väntade på oss på Långängen och solen sken från en klarblå himmel. Solen värmde faktiskt, så otroligt skönt. Vi blev kvar flera timmar och träningspasset blev ett av de bästa hittills för mig och Kiwi.

Vi inledde passet med lite fråndrivning och det gick rätt bra. Som vanligt funkar inte höger/vänsterkommandona så bra i detta moment. Jag märkte dock att om jag rör mig åt det håll jag vill att Kiwi ska gå och förstärker med klappen och säger "kom till mig" funkar det mycket bättre. Precis så kommer jag göra på VP:et. Det är ingen idé att köra med grejer jag vet inte funkar för tillfället, då fegar jag lite istället eftersom chansen ökar för att Kiwi då ska bli godkänd.

Framdrivningen flöt på fint, Kiwi var lydig och la sig på mitt kommando. Även här kan hon ha svårt att gå åt rätt håll. Måste använda kroppen till hjälp, alla för att hjälpa min hund. Hämten var jättefina, utgångarna rätt bra och även upptagen. Ju längre vi höll på desto bättre gick fråndrivningen. Jag fick fåren genom alla grindar såväl på fram- som fråndrivningen. Vad mer kan jag begära. Gunnel sa till Madde att hon tyckte det såg riktigt bra ut idag, det var kul att höra. Det ska bli ännu bättre det lovar jag. Nu är det bara fem dagar kvar, sedan smäller det på Muskö!

Inga kommentarer: