lördag, september 08, 2007

Skitig bil på Henriksdalsberget som suger fett

Var just ut i regnet och plockade ur vara saker från vår gamla bil. Fick en chock när jag såg hur jävla skitig den var inuti. Eftersom man bor på ett sådant dumt ställe kan man inte dammsuga den här. I garaget finns en tvätt- och servicehall men de har stängt av strömmen i el-uttagen. Helt jävla sjukt snålt. Typiskt Stockholmshem! Dessuom kör folk så himla snabbt förbi på vägen här att man helt enkelt inte vågar hålla på med Melvin utanför.

Henriksdalsberget är ett tattarställe fullt med idioter. Ryktet stämmer fullt och fast, trots att jag inte höll med om det tidigare. Henkan suger så flytta aldrig upp hit! Nåt är fel när man skäms över att berätta vart man bor. Standard är att man säger Nacka helt kort och gott. Var i Nacka frågar de då!? Ja, vad fan säger man. Blir man tyst ett tag fattar alla att man antingen bor på Henriksdalsberget, Fisksätra eller Orminge C!!! Burr.....

13 kommentarer:

Anonym sa...

Du & jag har helt olika syn på Henkan. Jag tycker Henkan är ett fantstiskt område & som får mycket oförtjänt skit. Vore intressant om du berättade vad du tycker är så dåligt med Henriksdalberget.

G.E-Online sa...

Henriksdalsberget är platsen som Gud och Nacka Kommun glömt bort. Det ligger skräp överallt, på bakgården och i skogen bakom muren för att nämna några ställen. Dessutom är stället överrepresenterat vad gäller invandrare som driver omkring i sina gäng och tror att de äger hela stället. Husen är så jävla fula och allt är slitet. Henriksdalsberget är en svart fläck i Nacka.

Anonym sa...

Ursäkta mig, men bara för att du är en bitter människa som enbart ser allt dåligt så betyder det inte att henkan är ett dåligt ställe.
Ungdomar här uppe håller ihop, vare sig det är i gäng eller inte. Människor ställer upp för varandra här, oavsett om de känner varandra eller ej. Fritidsgården har en skön stämning, och schysst miljö med riktigt duktig personal. Vi ungdomar trivs här uppe och det är ta mig fan inte mer skräp här än någon annanstans i stockholm.
Om du är så irriterad över din skitiga bil och skyller det på henkan, då tycker jag att du kan flytta ut på landet eller jvligt lång upp i Sverige och köpa dig en skoter eller nått.
Jag är uppvuxen här, har varit med om mycket - men det har gett mig så fruktansvärt mycket erfarenhet - som många andra ungdomar går miste om. Här uppe lär man sig uppskatta människor omkring sig, vuxna som jämnåriga - och alla kommer alltid att ha något gemensamt här!

Det är såna som du som blir bitta gamla gubbar sen, som enbart går runt och gnller och tjurar över allting.

Lär dig se det scyssta i saker, annars kommer du få ett jävligt tråkigt liv.

Och det där med att du skäms, haha ! Dra till Lidingö eller nått, skaffa dig en dammsugare till bilen och bli lite gladare !

Bittra faan...

//Sofia

G.E-Online sa...

Sofia: jag förmodar att du själv bor på Henkan och att du aldrig bott utanför betongmurarna. Se dig om ut i världen så kommer du inse vilket skitställe Henkan är. Kolla bara på din kommentar, bara outbildade, primitiva människor skriver som du!

Anonym sa...

Göran skulle nog säga att Henkan har precis lagom med både svenskar & invandrare i en bra mix. Vilka du ser som driver omkring & tror att dom äger hela stället är nog bara dina fördomar som spökar. Ta & gå ut en kväll & snacka med ungdomarna så ska du nog få se att dina hjärnspöken försvinner. Dom allra flesta här uppe på berget är schyssta människor,men givetvis finns det undantag precis som på alla ställen. Vet inte?,men kanske har det med din bakgrund att göra som boende i Gislaved eller var det nu var du kom ifrån!? Men jag kan lova dig att det finns undantag där med.

Lev väl.

Jeannie sa...

Det blir vad man gör det till, eller hur, jag kan inte någonstans hitta något positivt i det du skriver. Och tycker nog att du kan flytta därifrån...
Men det är klart var bor man bättre? Med 10 minuter till stan och så billiga hyror. "Hittar du det så är du välkommen att höra av dig"
Det är synd att att "Henkan" har så dåligt rykte. Och sådana som du gör det knappast bättre, jag är själv uppvuxen där och har väl inte alltid tyckt att det varit världens bästa ställe. Men med facit i hand så kan jag säga att berget är fantastiskt, med den sammanhållning som finns däruppe, och den välkomnar även folk utifrån, synd att du inte tagit vara på den möjligheten. Men det är klart, med den attityden så är det inte säkert att man knyter kontakt med andra människor överhuvudtaget, måste kännas ensamt.. Vad gäller mångkulturen på berget så förstår jag inte vad du menar, jag trodde vi alla var människor, synd bara att du inte kan lära av andra. Men kan samtidigt förstå på ditt språk att du faktiskt aldrig varit ute i den värld du förespråkar Sofia.

Mvh Jeannie

Anonym sa...

LOL du verkar inte ha alla indianer i kanoten minssan. Visst bor rätt många babbar här men så dåligt är det inte! Skippa dina fördommar tönt!

Anonym sa...

Nu har alla 3 BRF föreningarna på Henriksdalsberget röstat ja till att köpa och ombilda till BRF...

Så dåligt är inte Henkan heller även om här finns en del problem....

Det kommer dock bli bättre i fortsättningen...

Grattis alla som bor på henkan! Så småningom finns det bara BRF:er här även om det lär ta en stund...

Förbättringar kommer dock märkas direkt...

Anonym sa...

haha rolig du är göran ta en titt i henkan och gå runt och prata med alla andra så får du helt annan uppfattning av henkan ja vet inte hur länge du har bott här har aldrig sett dig kankse bara för du sitter inne och skriver såna här roliga saker om henkan som du inte vet och föresten de finns visst el i tvätthallen bara om du kollar runt lite så hittar du eller så har du inte varit där för du verkar vara rädd att visa upp dig men göran om du vill kan du gå en runda och börja snacka med oss ungdomar vi bits inte eller rånar inte dig om du skulle tro de i henkan är vi såna som håller ihop..... ha ett bra liv och sitt och blogga om saker du inte vet om bra där lycka till med livet du kommer ingenstans med att bara klaga om saker du inte vet om....

G.E-Online sa...

Det spelar ingen roll vad andra anser om Henkan. Jag och min familj bodde där under några år så jag har kunnat skaffa mig en egen uppfatting. Sedan spelar det ingen roll vad andra tycker. Vi har olika krav här i livet!!!

Göran sa...

Nu har vi köpt lägenheten på Henkan och hoppas någon tokskalle köper den i framtiden. *asg*

Franz sa...

Oj vilken sorglig typ du är! Ta fram brotts Statistiken från Henriksdalsberget istället för att gapa på utan underlägg! Händer inte mycket bus här längre!

Förvisso kan jag hålla med om Stockholmshems dåliga angagemang och Marktjänsts halvkassa trädgårdsarbete
dom kommer med största säkerhet att tappa jobbet i nästa upphandling precis som samhall som håller i städningen.

Henriksdalsberget är garanterat den bästa fastighetsaffären du kan göra i Norden nu, lägenheter går för 20 000 kvm från mäklare och då har du bsta utsikten i Sthlm 15 år till stambyte, fasadrenovering inräknat i priset, Värmdö vägen försvinner och allt byggs ihop med Sjöstaden. Om 5-6 år kommer det att kosta 45 000 kvm lätt.

btw att du använder ordet "Tattare" visar på att du är den som behöver bildas.
mvh!

G.E-Online sa...

Det fanns en tid i mitt liv då jag avskydde allt som hade med Henriksdalsberget att göra. Efter några år i Småland och Gnosjö har jag insett hur mycket jag saknar Henkan och vilken orättvis bild jag gav stället i vissa gamla inlägg här. Jag önskar att jag kunde ta bort alla inlägg där jag skrev ner Henkan men jag kan inte göra det. Henkan är bra.