tisdag, juli 24, 2007

Agilityträning på SSBK

Precis när vi klev utanför dörren på väg till SSBK började det regna. Fast vi hade tur, när vi väl var framme blev det fint väder. Det kändes som en evighet sedan vi var på SSBK och tränade sist. Jag kan inte påstå att motivationen var på topp men nu jävlar skulle vi träna i alla fall. Redan innan vi åkte hade jag bestämt vad vi skulle träna på - en enkel rundbana så Kiwi fick springa som fan.

Jag placerade ett slalom vid varje "raksträcka" - endast fyra pinnar i varje. Sedan hade vi en 6 m tunnel vid ena "svängen" och resten var hopphinder. Kiwi var ganska laddad i början och farten var det inget fel på. Ändå var jag inte helt nöjd. Efter ett tag ville Madde prata med mig. Hon tyckte att jag skulle jobba mer med Kiwi. Under detta pass hade jag mest låtit henne suga på hindren själv medan jag lallade omkring. Jag gjorde som hon sa och valde att springa med henne och peppa henne till tusen och vilken skillnad det blev. Hon gav även ifrån sig det där "gnyende" ljudet som hon tar till ibland när hon blir riktigt ivrig.

Nu rök det visserligen en del hoppbommar med det sket jag i; det viktiga är att Kiwi har kul och att hon ökar farten. Jag är mycket nöjd med vad hon presterade här och jag är även nöjd med mig själv. Det märks att jag gått ner 10 kg för det är mycket enklare att springa nu och jag blir inte lika trött.

På slutet valde jag att träna lite kontaktfält, gunga och balans. Det gick kanon och Kiwi hoppade inte något kontaktfält. Jag valde att lägga leksaken nedanför varje nedfart men kampade även med henne vid något tillfälle när hon befann sig på just nedfarten. Detta träningspass började en smula segt men avslutades på ett mycket positivt sätt.

Madde tränade Luma och det såg jättefint ut. Luna har lite svårt med slalom men allt annat ser toppen ut. Fast helt plötsligt tar Luma ett 8-pinnars slalom, helt utan problem. Hon är bra rolig den där lilla damen.

Inga kommentarer: