söndag, juli 29, 2007

Träning på Nacka BK

Åkte till Nacka BK och tränade på en agilitybanan modell klass 1 eller kanske 2. Samtliga kontaktfältshinder fanns med plus två tunnalar, 8-pinnars slalom och hopphinder. Jag hade först lite svårt att hinna med de framförbyten jag valt att göra - hann helt enkelt inte. Därför provade jag att göra bakombyten, trots att jag helst inte vill göra det. Nu funkade det rätt ok och vi kom runt till slut. Det är viktigt att jag jobbar ordentligt. Ibland känns det som att jag väljer att göra bakombyten istället för framförbyten bara för att jag inte orkar springa tillräckligt. Kiwi hoppade inga kontaktfält och klarade slalom varje gång. Bakombytens satt fint och det flöt på rätt bra. Jag blev först lite missnöjd eftersom det strulade en del. Som tur var påverkades inte Kiwi av det men jag måste skärpa till mig. Inte bli så sur när det går illa. Slutet var mycket positivt och det blev ett nytt lyckat träningspass.

Inga kommentarer: