söndag, juli 15, 2007

Åker till Bergslagsveckan

Inom någon timme åker vi iväg till tävlingarna i Smedjebacken. Det är en del vi måste införskaffa först, främst gasol men även en hel del konserver, blöjor mm. Jag är verkligen laddad inför dessa tävlingar och jag har gett mig fan på att vi ska göra många bra lopp. Hinder för hinder är det som gäller för mig nu och jag insåg i Knivsta att "tyst handling" inte är något för oss. Bara jag är mjuk i rösten påverkas inte Kiwi negativt, snarare tvärtom. Dessutom ska jag börja säga hindernamnen igen då jag känner att Kiwi reagerar bra på detta. Jag fick bevis för detta i Knivsta men har svårt att komma med exempel då jag inte exakt minns situationerna. På mitt kommando sög Kiwi verkligen in i tunneln trots att ett annat hinder stod frestande nära.

Fan, jag kan inte sluta tänka på hur hopploppet i Knivsta hade slutat om Kiwi ej behövt ta om slalom och om jag gjort de framförbyten jag skulle. En sak vet jag, men nästan 100% - vi hade slagit min stora idol - Åsa Emanuelsson och kanske Jenny Damm och Lotus. Per Solén med Molle, Britt Perez med Sol, Birgitta Bergström med Ida hade verkligen fått det hett om öronen. Swift, Elvis och Eddie hade vi dock ej rått på för de hade himla bra tider. Kiwi hade säkert hamnat på en tid på runt 27 blankt! Nåja, nu är det upp till bevis för alla som tvivlar. Jag vet vad min hund har för kapacitet + plus några andra som sett henne på träning. Det är bara husse som är hemskt att se på banan. Men jag lär mig och får mer och mer rutin. Vänta bara!

Inga kommentarer: