onsdag, juli 11, 2007

Agilitytävling i Knivsta


Det kom som en överraskning när vi såg att Knivsta BK skulle arrangera agilitytävlingar idag. Tack så mycket att vi fick efteranmäla till denna. Jag ska gå in med Kiwi och röja fett idag och se till att vi har riktigt jävla kul. Hoppar hon kontaktfält tänker jag ta om dessa och inte låta henne fortsätta. Kanske är det dumt med tanke på allt det jobb jag lägger ner för att hon ska tända till rejält och öka farten och få mer glädje. Å andra sidan anser jag att kontaktfälten är så viktiga att man inte kan negligera när hon hoppar. Den senaste tiden har det dock sett bättre ut och hon brukar oftast fixa kontaktfälten.

Det vore himla kul om vi kunde gå in med samma attityd som när vi tränar. Då har Kiwi fart nog för att slå de flesta. Vissa som läser den förra meningen kanske fnyser till, men de har nog aldrig sett hur Kiwi går på träning. Passa er, rätt som det är slår vi till och då går ingen säkert. *blink*

För Maddes del ser det lite mörkt ut. Hon är jätteförkyld och känner av sina bihålor. Kanske följer hon med och tävlar idag annars får väl jag eller någon annan köra Tara. Det är osäkert om mitt knä håller då det fortfarande knarrar och värker i det. Tänke prova att linda det hårt innan jag kör mina lopp idag. Förhoppningsvis blir det inte värre för då kan jag nog inte tävla på Fagerstas tävlingar. Den som lever får se.

Inga kommentarer: