tisdag, juli 31, 2007

Vallade på Lidingö

Var och vallade med Kiwi på Lidingö igår. Det har blivt för lite träning den senaste tiden och det märktes av igår. Kiwi lyssnade inte på samma sätt som tidigare och vänster- högerkommandona satt inte klockrent. Stundtals såg det ändå hyffsat ut, speciellt när Kiwi fick ta ut ett gäng får i en hage där vi kunde träna mer koncentrerat. Finns inte så mycket att säga om själva träningspasset mer än att det gick åt pipan när vi skulle testa göra ett längre hämt där jag skickade Kiwi vänster. Hon gled in mot fåren och vägrade lägga sig på mitt kommando. Sedan provade vi två gånger med kortara avstånd och högerhämt. Det gick skitbra. Jag visste redan innan jag började passet att dessa får var mer svårvallade än de vi är van vid. Det märks tydligt att Kiwi blir mer "lydig" när jag har en långpiska i handen. Oftast funkar träningen kanon då. Vid detta pass hade jag bara en liten pinne i handen. På hemresan åkte vi in till Lantmännen och där köpte jag en långpiska. Skönt att ha en egen i fortsättningen.

Inga kommentarer: