lördag, juli 07, 2007

Kommentarer kring gotlandstävlingarna mm


(Foto: Andreas Silfverberg)
A
gilitytävlingarna på Gotland gick tyvärr inte så bra för mig och Kiwi. Jag hade hoppats på att vi åtminstone skulle göra några bra lopp, nu blev det bara ett som var hyffsat. Dessutom var jag så bakis en dag att jag inte kunde köra hoppklassen. Tack Madde för att du körde Kiwi i det loppet. Under denna tävlingsvecka hade jag dock problem med mitt högra knä och känningar av bihåleinflammation. Självklart spelade detta roll och påverkade på sitt sätt våra resultat.

Jag tycker ändå att Kiwi visade en annan sida på banan då det känns som om hon är på väg att tända till. Farten var bättre än jag sett på länge så det är bara en tidsfråga innan vi slår till! Vad gäller min del är jag en sådan person där inget får gå snett utan allt måste kännas toppen, annars funkar ingenting. Vi gör ofta bättre lopp i regn än när det är strålande solsken. Kiwi påverkas inte alls av regnet, inte negativt i alla fall.

Den senaste tiden har Kiwi haft problem med kontaktfälten men det såg mycket bättre ut på Gotland. Förhoppningsvis börjar denna bit falla på plats och det ser i alla fall bra ut på träning. Det viktiga är att jag gör lika på tävling som på tävling. Även slalom har funkat bra och det var nog bara i ett lopp Kiwi gjorde fel i slalom. Men då var det helt och hållet mitt fel då jag hamnade helt fel och kom för nära första porten. Nu är det Bergslagsveckan som står på schemat. Det ska bli spännande att se hur det kommer sluta. Tack Klinteortens HU för väl arrangerade tävlingar och tack även till Visby BK och Södra Gotlands BK.

Under vår vistelse på Gotland har vi även vallat får vid ett tillfälle i Fårösund. Det gick jättebra trots att fåren var helt ovallade. Tack Marianne och Göran för att ni lät mig och Kiwi valla när vi var hos er.

Till sist: ett stort tack till familjen Jurehn som lät oss på hos ställa husvagnen hemma hos de och som även lät oss låna "röda huset" under nästan två veckor. Ni är fantastiska!

Inga kommentarer: