torsdag, juli 26, 2007

I valet och kvalet

Hjälp! Vad tusan ska man göra en dag som denna? Uffe och Maria skulle åka och bada i en "lagun" vid Ekerö. Jag vill träna, agility, vallning och styrketräna och gå en lång promenad. Men man tar sig inte till att göra ett dyft. Bada lockar mig inte så mycket eftersom jag är en badkruka, enligt vissa. Det skulle vara för den sociala biten jag åker. Träna - hm.......fick just blodsockerfall och slängde i mig en massa mat. Nu vet jag att en ostskiva väger 5 gr om man trycker lite lätt på osthyveln. En ost på 17 % fett per 100 gr innehåller alltså 0,85 gr fett/skiva. Jag har hört någonstans att en skiva ost skulle innehålla 5 gr fett per skiva. Det är alltså kvalificerat skitsnack för då ska den osten innehålla typ 70% fett per 100 gr.

Inga kommentarer: