söndag, juli 29, 2007

Lite om ditt och datt

Efter några dagars "slöande" med dåligt samvete som följd begav jag mig ut på en lång promenad i kväll. Klockan var 20:40 när jag började gå och 22:40 när jag kom hem. Det kändes att man gått nonstop i två timmar men det var himla skönt när jag satt mig i soffan. Madde hade äntligen fått lite tid över att sitta vid datorn då Melvin somnade rätt tidigt. Annars klänger han på mamma hela tiden, speciellt när hon sitter vid datorn. Det spelar ingen roll att jag försöker göra något med honom då han prompt ska upp till henne.

Självklart måste jag nämna något om min vikt också. Vågen har stannat på 92 kg. Under en veckas tid har jag inte gått ner ett gram. Å andra sidan har jag inte gått upp i vikt heller. Ska jag vara ärli har jag fuskat en del - speciellt i helgen. Nu när vardagen åter kommit är det strama tyglar som gäller; minst en timmes promenad varje dag, ingen öl - ALLS och maten ska skötas på samma sätt som hittills. Det är inte ovanligt att man "fastnar" på en vikt efter en så pass snabb nedgång som jag haft. Nästan som att kroppen ställer in sig på "skydd" och vägrar släppa ifrån sig något fett. Är man dock envis och fortsätter motionera och sköta kosten så går "luften ur" kroppen och vips står vågen på 89. Mitt mål nu är att väga under 90 kg, slutmålet är någonstans runt 84, kanske ändå ner till 82.

Madde snackar med Tanja nu och eventuellt låter det som att vi åker iväg och tränar en sväng. Svärmor kommer och hälsar på idag och anländer runt 17 så tills dess måste vi vara klara. En snabbstädning hemma återstår sedan drar vi. Jo, en sak till - jag har fått Alphavilles låt "Jerusalem" i skallen och får inte bort den. Det är inte min favoritlåt då jag tycker de har gjort många låtar som är bättre. Ändå är det just den jag har i skallen! Fattar inte. *peace*

Inga kommentarer: