torsdag, juli 26, 2007

Maddes köplust

Efter att Madde snackat med Martina bestämdes att vi skulle plocka upp henne på Gullmarsplan och åka till Nacka Forum. Först käkade vi lunch, en mycket god sådan åtminstone för min del. Stekta nudlar, grönsaker, kyckling och annat kraffs. Bytte ut pinnarna mot bestick efter ett tag eftersom jag fick kramp i handen. Fördelen med att käka med pinnar är att man äter långsammare. Jag gled omkring lite men hittade inga kläder, letade inte heller för den delen. Biblioteket hade inget att erbjuda denna gång.

Åkte sedan hem med Melvin då han bajsat i blöjan. Väl hemma på Henkan insåg jag att ingen nyckel fanns. Bara att styra tillbaka till Forum där Madde lyckades tigga till sig en blöja från någon godhjärtad människa. Nu sitter jag hemma med Melvin och väntar på att de andra ska komma tillbaka. De tog en sväng mot Kvarnholmen och skulle rasta djuren. Åker in till stan sedan för att kolla på båtar. Hoppas vi hittar en parkering då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

HALLÅ!!!!! Det går att åka lokal trafiken här i stan göran eller ta sig en skön promenad kanske skulle va något eller va tror du!? Så behöver du inte leta p-plats få böter inte så kuligt jhu! ;-)

G.E-Online sa...

Jo, om det bara var vi som skulle gå hade det inte varit några problem. Men nu är Martina höggravid och då går man inte gärna så långt