torsdag, juli 12, 2007

Viktminskning

När jag kom hem från Gotland blev jag förvånad över en sak. Jag hade gått ner ca 8 kilo - på en månad! Det var precis vad min kropp behövde eftersom jag var rätt fet ett tag. Mina knän tog en del stryk och jag har fortfarande problem med mitt högra knä. Motivationen för att fortsätta gå ner i vikt är hög och jag försöker röra på mig varje dag. Hittills har det blivit promenader på ca 1 1/2 timme varje dag (en dag gick jag 3 timmar). Hm, nu ljuger jag lite eftersom jag inte varit ute och gått de senaste två dagarna. Igår fanns det inte tid eftersom det var tävlingar i Knivsta men man förbrände nog en del kalorier ändå den dagen.

Kan inte sticka under stol med att man blir lite glad när folk kommenterar att man gått ner i vikt. Jag har mått jävligt illa när jag varit så pass fet som jag varit. Dessutom är det inte bra för min diabetes. Vem vet, kanske kommer det även visa sig på agilitybanan att man gått ner i vikt.

Inga kommentarer: