torsdag, juli 26, 2007

Tankar kring agilityn

Det är med blandade känslor vi väljer att inte åka till Rättvik och tävla i helgen. Jag både vill och inte vill men förståndet säger att vi ska stanna hemma istället. Självförtroendet får sig rejäla törnar när man bara diskar sig hela tiden. Nu är det hög tid att kvalificera träningen annars kan man lika gärna göra något annat - valla får till exempel. Jag vet att vi har hög kapacitet när det väl funkar. Orutin spelar självklart stor roll för min del; Kiwi är min första hund och jag har inte hållt på med agility särskilt länge. Men det är något annat som sätter käppar i hjulet, jag kan inte riktigt greppa vad. Det får bli hur det vill denna säsong, vi kör Kista, Bollnäs och några tävlingar till men helt utan förhoppningar. Nästa säsong, då kommer jag vara i helt annan form, både fysiskt och psykiskt - så även Kiwi.

I våras vägde jag 102 kg och det kändes vill jag lova. Förmodligen påverkades även Kiwi negativt av detta. Nu har jag gått ner till ca 92 kg och har som mål att väga 82 till nästa sommar. Ett mål jag kommer uppnå redan till jul som det ser ut nu. 20 kg skillnad är inte lite och det är otroligt hur mycket rörligare jag blivit redan. SM 2008 är kört för vår del men vi har inget där att göra. Men - till 2009 ska vi fan vara med på SM. Då är Kiwi 5 år. Vi kommer sakta men säkert. Jag har sagt detta tidigare och än har det inte hänt så mycket - tror ni ja!!! Jag vet vad min hund kan prestera i sina bästa stunder. Det finns några fler som sett Kiwi när hon öser på. Hon är inte så tokig då - eller hur!?

Inga kommentarer: