söndag, juli 22, 2007

Vårt enda lopp där vi kom i mål under Bergslagsveckan

Av de sju lopp vi startade i kom jag och Kiwi runt i ett! Ni kan se loppet genom att klicka på länken Filmen agility klass 3 dag 1

Kiwi hade en del utsvävningar i detta lopp, bland annat efter slalom där jag tappar henne totalt och det ser ut som om hon tänker ta slalom igen. Här förlorar vi säkert mellan 3-4 sekunder. Jag måste ropa på Kiwi i rätt ögonblick. Hon får även en ganska vid sväng mellan hinder 3 och 4 samt efter gungan och balansen.

Kiwi kom iväg rätt bra i början av loppet och sög bra i tunnlarna. Även upploppet var bra. Kontaktfälten var däremot inte bra och hon rev oxern. Det blir även ett stopp på nedfarten av balansen, även där förlorar vi en del tid.

Kiwi gick i mål på tiden 41:43 och med tio fel. Om jag skärpt mig och om vi inte fått dessa vida svängar och stopp hade vi säkert landat på en tid under 37 sekunder. Det hade kunnat räckt till en 3-4:e plats! Kapacitet finns och även om det inte ser ut att gå så fort kan vi gå in på en bra tid. Mycket beroende på Kiwis för det mesta tajta svängar. Man kan se även i detta lopp att hon på vissa ställen vänder på en femöring. Kiwi gick mycket snabbare än hon gjort på länge i detta lopp. Visserligen har hon ökat farten rent generellt den senaste tiden men detta lopp är jag mycket nöjd med. Förrutom de missar vi hade. Men allt är ju inte dåligt.

Ps. Det är min vän Uffe som filmat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej göran det var så lite så klart man filmar sina vänners hundar kul att se efter och så finns det dom som tackar för att man filmar oxå! ;-)

G.E-Online sa...

Just denna filmsnutt betyder mycket för mig. Här ser jag att vi har potential - speciellt om det klaffar till 100%. Du är en klippa Uffe som orkar filma våra lopp.