lördag, juli 14, 2007

Tävlings- och träningstankar

Äntligen tittar solen fram! Mycket efterlängtad kan jag säga. Förhoppningsvis får vi vackert väder nästa vecka då det är tävlingar. Lite moln på himlen gör inget eftersom det kan vara svårt att fokusera om det blir FÖR varmt. Tyvärr har vi inte hunnit träna någon agility alls innan dessa tävlingar. Det är inte alls bra så går det illa är det mitt eget fel. Efter nästa vecka blir det till att tänka om; i fortsättningen ska vi träna mer än vi tävlar, nu är det tvärtom. Jag fick tillbaka suget efter tävlingen i Knivsta. Hopploppet såg rätt bra ut och där visade Kiwi att hon har lite fart under tassarna. Himla synd att hon tog fel ingång i slalom och att jag fick ta tillbaka henne. Vi måste har förlorat minst fyra sekunder där. Sedan var det lite småmissar där Kiwi blev osäker, bland annat gjorde jag några dumma bakombyten trots att jag under banvandringen bestämt mig för att göra framförbyten. Hamnade på fel sida långhoppet mot slutet på grund av att jag där ej gjorde det framförbyte jag planerat vid hindret före. Kiwi blir allmänt osäker när jag gör bakombyten vilket leder till att hon tappar fart. OM jag gjort som jag planerat istället och inte tryckt Kiwi inför slalomet, då hade vi slagit Åsa E och IA. Vi hade i alla fall inte varit långt efter.

Inga kommentarer: