torsdag, juli 12, 2007

Ett dåligt och ett hyffsat lopp i Knivsta


I strålande väder åkte vi till Knivsta BK för att tävla. Det var bara klass 3 vilket kändes väldigt skönt. Agilityloppet gick helt åt skogen och vi diskade oss. Jag valde att inte ens köra klart banan då allt var totalt kaos. Kiwi tog hinder hur som helst (mitt fel - jag vet). Jag ville prova att köra med "tyst" handling vilket inte alls funkade.

Hoppklassen gick bättre. Tyvärr fick vi fem fel i slalom eftersom jag tryckte Kiwi inför hindret. Jag brukar alltid ge henne space inför slalomet men nu kom jag för nära. Onödigt, men sådant som händer ibland. Annars gick loppet bra och vi landade på 31.5 ungefär. Helt ok tid eftersom vi säkert förlorade minst 4 sekunder genom att slalomet togs om då Kiwi hunnit sex portar ungefär. Fan, det hade känts skönt om vi nollat och kommit i mål på en tid på typ 27 *drömmer*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder på Kiwi du har lagt in Göran. Supernice. Kram

G.E-Online sa...

Tack M. Det är en viss herr Silfverberg som fotat. Kram