lördag, maj 26, 2007

Agilityträning på SSBK m.m.

Vi åkte iväg ett helt gäng till SSBK idag. Vädret visade sig från sin bästa sida så det var riktigt trevligt. Kiwi var fokuserad och skötte sig mycket bra. Jag valde att träna slalomingångar a la svåra, kontaktfält och några enstaka hopphinder med däck. Nu börjar det hända saker vad gäller slalomingångarna! Kiwi fixade några riktigt svåra idag. Suget för detta hinder finns kvar så jag kan skicka in Kiwi från 30 meter även när jag sitter på marken. Hon rusar mot hindret och tar hela slalomet utan att vända sig om eller tveka. Det är bra, mycket bra. När även nu slalomingångarna börjar sitta igen börjar det se riktigt bra ut. I och med detta kommer vi tjäna mycket tid då man ibland förlorar mycket tid när man hjälper Kiwi till en enkel ingång.

Kontaktfältshindren såg väldigt bra ut, Kiwi trampade varje gång och hade hög fart genom hela hindret. Om jag nu bara kan göra samma sak på tävling som på träning hoppas jag att Kiwi slutar hoppa kontaktfält i fortsättningen.

Jag varierade belöningen idag, gav godis alternativt kastade en boll. Det funkar skitbra. Belönar Kiwi rikligt när hon befinner sig på kontaktfältet med två tassar på marken. Det ska vara väldigt positivt att befinna sig på kontaktfältet.

Efter träningspasset åkte vi till ett mysigt ställe där hundarna fick bada. De var som helt galna och hade jättekul. Efter det åkte vi till Farsta C och käkade god mat på ett ok ställe. Martin och Martina slaggade över eftersom de skulle vara barnvakt åt Melvin imorgon. Jag fixade till en thailändsk kycklingsoppa med kokosmjölk som vi avnjöt på kvällen.

Inga kommentarer: