torsdag, maj 17, 2007

Agilityträning SoSuBK

Jag, Madde och alla djuren åkte till Solna-Sundbyberg tillsammans med Åsa och Tippx för agilityträning. Maria, Uffe och deras hundar mötte sedan upp oss där. Av olika anledningar blev det ingen "minikurs" med Per H idag. Jag bestämde mig för att fokusera på kvalitet i min och Kiwis träning idag. Under en tid har jag enbart jobbat med fart men det skippar jag nu. Det är så mycket som blir förstört på vägen. När vi i fortsättningen jobbar med fart ska vi göra det på en hoppbana. Idag var det kontaktfältsträning för får del. Balansens kontaktfält var jättefina precis så som jag vill att det ska se ut. Kiwi tog även uppfarten på korrekt sätt när jag lät henne ta balansen efter en snäv sväng.

Idag fick vi verkligen bevisa att en viss person haft fel vad gäller Kiwis kontaktfält. Denna person sa att vi aldrig tränat in korrekta kontaktfält på Kiwi och att hon aldrig lärt sig detta. Skitsnack!! Dessvärre rev Kiwi en del hopphinder - fattar inte varför. Jo, Åsa såg tydligen att hindren stod för nära varandra och Kiwi därför fick studsa mellan varje hinder. Detta bidrog till att hon missbedömde avstånden till hindren. Suget i tunnlarna finns kvar och det känns som att Kiwi är på gång. Bara jag lyckas komma tillbaka till agilitytänket igen blir det nog ännu bättre. Vi måste helt klart öka träningsdosen i agilityn om det ska bli någon förbättring. Hur som helst är jag nöjd med Kiwi idag.

Melvin brände sig på brännässlor idag. Hans hand svullnade upp rätt rejält och han fick jätteont. Min lilla kille! Madde och Åsa åkte in till stan på hemvägen och köpte en kräm som vi sedan smörjde in honom med. Efter det verkade värken förvinna och svullnaden gick ner. Det kändes skönt!

2 kommentarer:

Eros & Dex sa...

Hindrena stod inte för nära varandra. Det var minst 4 meter emellan, troligen dryga 5 meter enligt min stegning. (som iofs inte är perfekt, men vet att det inte var under 4 allifall)
Och i kombinationen är det ju 4 meter som gäller, eller hur :)

G.E-Online sa...

Där ser du, jag har ingen koll på nåt! Vad har hänt......ahahahahahha