tisdag, maj 22, 2007

Söker mental coach!

Härmed söker jag en mental coach! Någon som kan tränga in i mitt sinne och få mig att tänka positivt och inte ge upp så himla snabbt. Dessutom måste jag bli bättre på att ta tjuren vid hornen. Om denna mentala coach även besitter god kunskap i studieteknik och råkar vara en bra pedagog då är du anställd!

Idag när jag och Madde hade lämnat Melvin på dagis kände jag ett starkt sug efter att börja läsa igen. Jag saknar univeristetet ganska mycket. Tyvärr har jag sumpat mina chanser att få tentera civilrätt 2 och 3 denna termin eftersom jag försummat att skriva klart mitt PM och heller ej närvarit vid rättegångspelet. Jag var mycket nära att kasta in handduken men innerst inne vill jag fortsätta kämpa - in i det längsta - tills de kastar ut mig ur universitetet.

Nu har jag bestämt mig - jag kommer INTE hoppa av mina juridikstudier!

Självklart kommer jag få stora problem med CSN i fortsättningen men jag blev beviljad studiemedel för hela 2007 och det är alltid nåt. OM jag nu inte misstar mig här! Jag fick ju garanterat studiemedel för hela 2007, då måste det innebära att jag får pengar i höst även om jag inte tar några poäng VT-2007. CSN kollar väl bara de poäng man plockat en gång per år.

Är det någon som läser denna post och som har svaret på denna fråga - skriv gärna en kommentar till detta inlägg och förklara hur det förhåller sig. Då blir jag väldigt tacksam. Visst, jag kan själv kontakta CSN, men alla vet hur svårt det är att komma fram till någon person där.

Skulle det förhålla sig på så sätt jag hoppas kommer jag ge studierna en chans till - kanske mer. Civilrätt 2 och 3 är på sammanlagt 20 poäng så fixar jag dessa kurser då kommer jag inte kasta in handduken - vad CSN är kommer besluta inför 2008. Om jag däremot sumpat mina chanser att på pengar nu till höst eftersom jag inte plockat några poäng denna vår - då ser det mörkt ut! Inte hopplöst men nästan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

..dom kollar efter varje termin om du samlat tillräckligt med poäng. Varje fall min erfarenhet.Tror det är 75% avklarade poäng som är minsta.
Och grattis till ljudvallarnas vinst!!

G.E-Online sa...

Är det som du skriver så är det i princip kört för mig. Fast å andra sidan, pengar kan man alltid fixa. Tack för gratulationen!

Anonym sa...

Åh det där är jag proffs på :-D

Ja dom kollar varje termin, första terminen är det 10 poäng som är kravet, resten är det 15 poäng. Man måste alltså inte ta just dom tentor man missat eller precis alla poäng man missat. Dvs har man tagit t.ex. endast 5 poäng den senaste terminen, blir man utan studimedel tills man når minimigränsen 15, alltså 10 poäng. Så det finns tre alternativ att lösa poängglappet:

1. Sitt av nån lätt och kul sommarkurs bara :) brukar finnas såna utan tentor. Eller nån enkel kurs om nåt du redan kan.

2. Plugga in nån missad tenta över sommaren och hoppas ta den innan hösten.

3. Jobba in pengar så du klarar dig dom poäng som fattas.


Så har det varit alla gånger :-D jag har kollat upp det men vem vet dom kan säkert hålla på att ändra hit och dit med. Lycka till!