lördag, maj 12, 2007

Kollat på agility i Kista

Kista bjöd upp till agilitytävlingar idag. Det var meningen att vi bara skulle stanna för att titta på Anneli och Åsa men vi blev kvar hela dagen. Melvin har haft jättekul och han har lekt med Wilma som tog hand om honom på ett jättebra sätt. Ett stort grattis till Anneli och Pudel som genom sin andraplats plockade en pinne i agilityklass 2. Åsa och Tippx gjorde även de ett fint lopp men fick tyvärr fem fel. Tanja och Ida vann agility klass 2 och plockade en pinne - det såg skitbra ut! Maria och Ixi lyckades även de klipa en pinne och de gjorde fina lopp. Tävlingen blev riktigt lyckad och vi fick se många fina lopp.

Frida, en kompis från Göteborg, låg i tält natten som var. Men vi bjöd hem henne till oss ikväll så nu kan hon kolla på melodifestivalen med oss och sova i en varm säng. Det blir nog en heldag även imorgon för min del. Jag och Frida åker till tävlingen på morgonen. Madde och Melvin åker dit lite senare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar, vad snällt sagt! :-)

Skojigt att läsa om agility, har faktiskt funderingar på att anmäla mig och nån av hundarna till en nybörjarkurs i början på juni. En hel helg då vi ska få lära oss grunderna..
Hoppas bara att jag har råd, det var inte gratis direkt...

Mvh Saija

Anonym sa...

Ja vilken underbar helg i Kista. Jag är så STOLT och SUPERLYCKLIG över min prickiga hunds prestationer under helgen. Wilma var jättetrött, det var lite jobbigt att vara barnvakt tyckte hon ;-) Som hon älskar sin "lillebror"
Kram Tanja