onsdag, maj 02, 2007

Göran & Kiwi är på gång

Äntligen kändes det bra när jag och Kiwi tränade agility. Jag hade bestämt mig redan innan vi åkte att denna gången fick det fan vara nog. Dessutom hade jag inget att skylla på eftersom jag förberett mig noga. Farfar var barnvakt åt Melvin så vi kunde helt och hållet fokusera på träningen. Tack för det far! Vi började med att bygga upp en box och det gick riktigt bra. I början rev Kiwi en del pinnar men det berodde på att jag jobbade för lite. Det blev bara bättre och bättre ju mer jag jobbade och till slut var det klockrent. Kiwi satt snällt i starten och jag belönade henne då och då genom att gå fram med en godbit. Det var full rulle så jag fick verkligen röra på mig. Det spelar nästan ingen roll hur fort jag springer på träning, jag blir ändå efter. Men det är kul - jag älskar att hon ökat farten.

Idag var den gamla Göran tillbaka - han som ständigt analyserar allt som händer och som försöker hitta svaret och alternativa lösningar; precis så som jag vill att jag ska funka.

Efter att vi kört boxen körde vi en kompination bestående av gungan, däcket, slalom (12 pinnar) och slutligen balansen - dessa hinder var uppbyggda som en velodrom (ungefär). Vi körde bara ett varv och det var så skönt så det är inte sant. Kiwi flög fram, en klockren gunga, supersnabbt och korrekt slalom och en enormt snabb balans - ändå trampade hon på det nedre kontaktfältet. Jag kan garantera att de 1.7 sekunder vi mätt upp som snabbast på detta hinder slogs med råge idag. Det var extra skönt att Kiwi inte hoppade några kontaktfält idag men jag var mycket mer fokuserad detta träningspass och då blir även Kiwi det. Belöningen idag var korv och att jag kastade en boll. Det funkar bra att kombinera korv med leksak så det ska jag fortsätta med.

Jag är jättenöjd med Kiwi idag och även nöjd med mig själv. Jag jobbade på bra och deppade inte ihop en enda gång. Den gamla Göran är tillbaka - nej förresten........en NY Göran är född - nu jävlar är vi på G!!

Luma skötte sig riktigt bra idag och träningen funkade ok. Hon är helt galen i gungan och kan ta om det hindret hur många gånger som helst. Visst flamsar hon runt en del men Madde är konsekvent och accepterar inte vad som helst. Tara gjorde det snabbaste slalom jag någonsin sett henne göra (12 pinnar). Hon är helt klart på G och det är jag så himla glad för. Madde och Tara kommer få sitt stora genombrott 2007 - vänta och se. Detsamma för mig och Kiwi - snart plockar vi cert och vi kommer göra jävligt bra laglopp!!

Inga kommentarer: