måndag, maj 07, 2007

Tränade agility på SoSu

I strålande sol åkte vi till Solna-Sundbyberg BK för att träna med Maria (Eros, Dex) och Lisa (Felix). Madde körde med Tara. Uffe och Tomas skötte grillen och de bjöd på korv med bröd. Tusen tack för det! Vi valde sedan att bygga upp en klass 1 agilitybana. Den hade 22 hinder varav fyra kontaktfältshinder; två gungor, en balans och ett a-hinder. Jag och Kiwi hann med att köra tre lopp varav det andra blev klart bäst. Första rundan diskade vi oss då Kiwi gick in fel i slalom. Jag valde ändå att köra på som om ingenting hänt och Tomas stoppade inte tiden.

Första rundan hade vi snabbaste tid, men vi var ju som sagt diskade. Jag hade svårt att hinna med Kiwi på kontaktfältshindren varav dessa inte blev helt perfekt. Andra rundan blev mycket bättre och vi pressade tiden ytterligare 2 1/2 sek (om jag minns rätt) 32.28 sek. Kiwi hoppade inga kontaktfält med hon rev två hopphinder. Det var länge sedan jag sprang så in i helvete som jag gjorde detta "lopp". Kiwi gick nog rätt snabbt hon också men det var på tok för dålig fokusering på kontaktfälten. En "hård" domare hade nog kunnat döma fel på åtminstone ena gungan. Då är det inte bra, kontaktfälten ska vara säkra!

Hur som helst, jag är ändå nöjd. Kiwi var glad, sprang på som tusan......hade bra hindersug, snäva svängar, bra slalom, bra sug in i tunnlarna och ett jävla snabbt upplopp. Madde och Tara gick väldigt bra. Det är så himla kul att Tara äntligen hittat tillbaka. Hon har inte nosen i marken en enda gång, har bra tryck i slalomet och springer över balansen. Madde strålar och Tara gör haren......detta blir ett giftigt ekipage i sommar, var så säkra.

Inga kommentarer: