fredag, maj 18, 2007

SL höjer äntligen bötesbeloppen för plankare

Jag tycker SL gör helt rätt som höjer bötesbeloppen för de som plankar. Hur lite pengar jag ändå haft en månad så har jag ändå betalat för min biljett. De som inte betalar snyltar på andra som dessutom får betala mer och mer för sin biljett. Oppositionen menar att det är att sparka på dem som redan ligger! De tycker även att 800 kr räcker för att avskräcka! Men hallå! Tydligen har inte det räckt.

Om man nu ska tro på SL kostar fusket 200 miljoner om året i uteblivna biljettintäkter. Gissa vilka som får betala det???

2 kommentarer:

Anonym sa...

men snälla du ...

varför tror du man plankar? några kanske gör det på skoj, men om du är student och måste betala halva din lånade inkomst i hyra (och hyran är inte ända räkningen) så är det knappst på skoj man gör något sånt!

För att minska plankningen måste det ske reformer i biljetpriserna, typ rabatter till arbetslösa och studenter!

G.E-Online sa...

Man får väl anpassa sitt boende efter inkomsten. Skulle SL få in de 200 miljoner de går miste om genom plankningen kanske biljettpriserna varit lägre. Jag är själv student men jag har ändå råd att betala för mina resor. De som plankar på SL gör de samma sak när de åker taxi - rusar ut ur bilen utan att betalar - eller SJ? Vad är skillnaden?