söndag, maj 13, 2007

Fina lopp och trevliga agilitytävlingar i Kista

Söndagens agilitytävlingar i Kista bjöd på en del bra lopp och fina prestationer av våra vänner. Tanja och Ida vann även söndagens klass 2 large och därmed knep de två pinnar i helgen. Nu återstår bara en pinne i agilityklassen för uppflyttning till klass 3. Efter en hel del motgångar på banan har det lossnat rejält för detta ekipage och jag hoppas trenden håller i sig. Ellionor och Trombi vann hoppklass 2 och tog även de en pinne. Det var ett jättebra lopp och de förtjänade verkligen denna pinne. Förhoppningsvis har det lossnat även för de nu efter en hel del otur. Gunilla Christiansson vann två lopp med Julia i helgen - himla kul! Anneli och Pudel knep en pinne i lördags - hurra! Åsa och Tippx gjorde fina lopp men hade lite otur. Kul att se vilken fart Tippx har nu.

Det var ganska trevligt att beskåda en tävling vid sidan om, även om jag måste erkänna att jag var himla sugen att köra med Kiwi. Alla är så duktiga - känner att jag måste träna mycket mer än jag gjort den senaste tiden. Å andra sidan tar vallträningen mycket tid och tills Kiwi blivit godkänd vallhund.kommer jag prioritera vallningen även i fortsättningen.

Tack familjen Joelsson för att vi fick dela tält med er i söndags när det regnade - ni är guld!

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst får du använda bilden på Darma. Skriv gärna att jag har tagit den! :-)
Mvh,
Petra