lördag, maj 05, 2007

Agilitytävling i Västerås - slutade med 2 disk

I strålande solsken packade vi oss in i bilen och styrde mot Västerås. Detta var min första utomhustävling 2007 och jag saknade det där lyckoruset som tidigare infann sig vid tävling. Något har hänt - agility är inte lika roligt längre. Kiwi märker nog det på mig eftersom hon blir lite låg på tävling. Jag tycker det är roligare att träna och då går även Kiwi mycket fortare. Dagen började med en inte alltför svår agililtybana ritad och dömd av Hasse Sundqvist. Vi tog oss till hinder 16 sedan blev det en disk eftersom Kiwi hoppade starthindret istället för däcket som var 17:e hindret. Jag tappar ofta Kiwi i situationer med snäva svängar. Om jag hinner gör jag alltid framförbyte på sådana ställen men nu var det omöjligt. Jag är dock nöjd med att vi kom så pass långt (även om Kiwi gick segt). Slalomet satt, kontaktfälten på gunga och balans likaså. De svåraste delarna på banan klarade vi och det är alltid nåt.

Hoppklassen var svårare. Här diskade vi oss redan efter andra hindret då Kiwi tog fel hopphinder. För Madde och Tara gick det bättre, de nollade i hoppklassen men tyvärr blev det en disk i agilityklassen då Madde fick Tara i ryggen och hon rusade upp på balansen. Så kan det gå. Tara är en helt annan hund nu än för två månader sedan. Nosen är inte i backen hela tiden och hon ser ut att ha kul på banan igen. Det är väldigt roligt. Även Madde ser ut att ha mycket roligare. Luma har skött sig mycket bra idag - jag är stolt över henne. Vår lilla tjej. Ericsson rymde eftersom husse inte stängde buren riktigt. Fy husse!

Ett stort tack till pappa som varit med Melvin hela dagen. Han är en klippa och hjälper oss extremt mycket med honom. Inte konstigt att Melvin älskar sin farfar. Tyvärr pappa hem imorgon, det blir väldigt tomt då. Men vi ses snart igen - på Gotland.

Inga kommentarer: