söndag, maj 27, 2007

Agilitytävling i Avesta

Dagens agilitytävlingar i Avesta blev mest pannkaka men avslutades med en liten ljusning för mig och Kiwi. I agilityklassen diskade vi oss med buller och bånd efter en kaotiskt lopp. Om man nu kan kalla det för lopp eftersom det gick åt pipan reda efter tredje hindret. Det enda jag kan säga om det loppet är - dålig kommunikation! I hoppklassen nollade vi och landade på 33 sek eller nåt. Jag är inte nöjd med loppet som sådant då farten var rent katastrofal! Men hur som helst, vi behövde komma runt nollade så lite skönt kändes det ändå. Jag måste ändra min attityd på banan - kan inte låta så himla stressad och måste även låta gladare.

Madde och Tara gjorde två nollade lopp och de resulterade i en femteplats och en tiondeplats. Bra jobbat Madde. Åsa och Tippx vann ena klassen och plockade en pinne. *fanfar* Dessuotm kom de på en niondeplats i den andra.

Pappa, Hasse och Zebbe överraskade oss genom att ringa och säga att de var i Avesta. Det var kul att träffa de men synd att de åkte nästan direkt. De missade även mitt lopp, det var lite tråkigt. Nåja, det var ändå trevligt att ses igen.

Till sist vill jag tacka Frida för den goda maten. Hon är alltid lika omtänksam och go!

Inga kommentarer: