söndag, maj 20, 2007

Ljudvallarnas första lagtävlingar

Helgens agililtytävlingar i Oxelösund och Mälarö var mitt lag, Ljudvallarnas premiärtävling. Det började lite knackigt men avslutades desto bättre. Lördagens tävling gick av stapeln i Oxelösund och söndagens tävlingar hölls på Mälarö. Resultaten i Oxelösund är inget att skriva om då de var dåliga; likaså vädret - det regnade och blåste i princip hela dagen. Det positiva var att Madde vann bajsplockartävlingen med sina 40 påsar! Tvåan hade 20! Hon vann en jättefin stol - inte helt fel.

Söndagen inleddes, i strålande sol, med hoppklass A. Jag och Kiwi nollade och likaså Hasse och Ladie, Jouni och Darma fick fem fel (rev tredje hopphindret från mål) och Caroline och Vinna diskade sig. Jag kan bara tala för mig själv men jag trodde inte att detta skulle leda så himla långt, dock att vi hade chans på en top 3. Väntan blev lång då det tog en evinghet innan resultaten kom. Strax innan dess mötte jag Carina O som sa att: "Ni vann nog!". "Knappast" blev mitt svar om jag inte minns helt fel. Efter ett tag mötte jag Hasse som berättade att vi vunnit! Jag blev så himla glad! Jag och Kiwi hade gjort ett klart godkänt lopp och det kändes jätteskönt. Att vi diskade oss i fyra av sex lopp spelade ingen roll efter detta. Nu ser jag med spänning fram emot kommande lagtävlingar. Ljudvallarna har nu erövrat en SM-pinne i hoppklassen, nu återstår två i hopp och en i agilityklass så är vi kvalificerade till SM. Jag tror faktiskt att vi fixar det.

Tack Jouni, Hasse och Caroline för en trevlig helg. Till nästa tävling kommer jag och Kiwi vara i toppslag!

Inga kommentarer: