torsdag, maj 17, 2007

Misslyckat vallningspass

Det första Kiwi gjorde när vi kom till Hölö idag var att rulla sig i koskit! Hela hunden blev skitig och det var inte lätt att få bort med gräs. Nåja, det var väl inte hela världen - det som var värre är att träningen inte alls funkade idag. Kiwi lyssnade inte ett skit på mig och jag var säkert otydlig i mina rörelser och kommandon. Jag avbröt båda tillfällena vi var inne eftersom det mest blev konflikt. Inget av det Mickis sa till mig gick in i skallen så detta kurstillfälle kändes rätt meningslöst. Det var en sådan dag då jag egentligen borde stannat hemma och tagit en långpromenad med Kiwi istället.

Så här i efterhand tror jag att anledningen till att vallningen inte funkade idag beror på att jag i vanliga fall använder höger- vänsterkommandon till Kiwi och inte klappen. På Lidingö klappar jag aldrig utan användar alltid höger- vänsterkommandon. Vem vet, kanske beror dagens misslyckade pass på just detta - kanske inte. Imorgon är det träning igen på Lidingö och då hoppas jag att det funkar lika bra som det annars alltid gör.

Inga kommentarer: