fredag, maj 04, 2007

Agilityträningen gick ok idag

Tränade lite agility idag; brukar dock inte göra det dagen före en tävling med ibland kan man väl få göra ett undantag. Började med att träna på två hopphinder med ca fyra meter mellan dessa. Syftet var att få Kiwi att svänga så tajt som möjligt vilket hon fixade bra. Hon rev heller inte en enda pinne. Sedan gick jag över till att träna slalom, 12 pinnar med ett hopphinder vid slutet. Syftet med denna övning var att jag skulle kunna springa ifrån Kiwi i slalomet och möta upp henne vid slutet - det var inga problem. Det funkade även när jag sprang och mötte upp henne efter hopphindret. Sista slalomövningen var att jag ställde Kiwi vid början av slalomet och ställde mig sedan vid slutet. Detta brukar vissa hundar ha svårt med då de gärna springar fram till husse/matte men för Kiwi var det inga som helst problem. Med dessa övningar har Kiwi visat att hon definitivt klarar av att utföra slalomet självständigt.

Sista övningen var att köra rakbana. Sju hopphinder följt av däcket och balansen. Jag vet inte vad jag ska säga om denna övning, den var inte perfekt i alla fall. Farten över hopphindren kunde varit högre men samtidigt stod de rätt nära.....ca 4 meter. Det var varierande avstånd mellan hindren och olika höjd. Balanshindret såg bra ut med fina kontaktfält.

Ska jag summera träningspasset är jag ändå nöjd. Personligen känner jag att suget är på väg tillbaka och jag rör mig lite bättre. Nåja, vi får se hur det går på tävlingarna i Västerås imorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevlig Blogg ni har! Lycka till på tävlingen imorgon!!! Vi tror det går bra för er!

G.E-Online sa...

Tack så mycket orustbo!