måndag, maj 28, 2007

Fick hem vår nya bil idag

Äntligen! Idag får vi hem vår nya bil - en Hyundai Santa Fe. En svart läcker sak med all den utrustning vi önskat; kraftig motor (V6, 24v) klimatanläggning, tonade rutor mm, mm. Den är inte splitterny men tillräckligt för att vi ska vara väldigt nöjda. Det sköna är att det även kommer sitta fyra nya däck på den. Nu får vi se om någon vill köpa vår andra bil - en Mitsubishi Space Runner. Det lär nog inte bli svårt att få den såld. Den gick även genom besiktningen utan någon anmärkning idag. Känns alltid skönt med ett streck över papperet!

Imorgon ska vi tvätta den och städa den inuti eftersom den är skitig som fan. Konstigt egentligen att man inte städar och tvättar en bil innan man säljer den!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att Ní hittat bil, men jag trodde att Ni skulle ta en med en lite större "skuff", Svart, läckert men svår att hålla snygg!!! Enl. dom som förstår sig på.... Bli inte för "hysteriska" nu när det snart är dax för bröllop och allt... Jag och Kompis tänker på Er

Anonym sa...

Kanske har du ett speciellt behov av en miljösvin motor.. Annars har jag generellt svårt att inse varför vi ska ha så motorstarka bilar.
/Göran

G.E-Online sa...

Det är komiskt att folk hela tiden stör sig på bilar och de avgaser dessa släpper ut. Men inte fan hör man ett ord om rökare!! Hur mycket skit släpper inte de ut i luften? Och nog tusan är en bil viktigare i samhället än tobak och liknande substanser. Och du - anonym. Hade jag råd skulle jag skaffat en bil av värre mått - ju mer avgaser desto bättre mår jag........de är ju sköna att köra. *ironi*