fredag, maj 25, 2007

Lyckat kurstillfälle på Hölö

Gud vad kul det var att valla idag. Allt gick så himla bra - tusen gånger bättre än förra veckan. Jag var på ett helt annat humör idag vilket även smittade av sig på Kiwi. Hon lyssnade jättebra och rörde sig fint. Jag valde att använda långpisken idag vilket säkert bidrog en del till att Kiwi lyssnade så pass bra. Dessutom känner jag mig mer auktoritär när jag håller i den och man når mycket längre vilket underlättar en hel del. Nu måste jag jobba mycket med att Kiwi ska hålla bättre avstånd till fåren när hon driver. Här kommer långpiskan väl till pass. Annars tycker jag Kiwi börjar flankera rätt bra och hon får ganska rakt och fint mot fåren när hon föser. Fålla och och ut tränar vi inte så mycket - tyvärr - heller inte hämt. Men ibland gör vi det på Lidingö. Fållan funkar faktiskt rätt bra och Kiwi har lyckats få in fåren flera gånger och hon har inga problem alls med att få ut fåren.

Det var även kul att se de andra kursdeltagarna och jag tycker det såg bra ut för alla. Jag kommer sakna denna grupp när kursen är slut, alla är så trevliga.

Tyvärr har vi inte tid att träna lika mycket som vi gjort tidigare men det kommer bara vara så under en period. Nu är det ju även högsäsong på agilityn som även den måste få sin beskärda del. Men vi älskar att träna så Kiwi kommer verkligen få jobba hårt i sommar.

Inga kommentarer: