onsdag, maj 09, 2007

Kvällstävling öppen klass SSBK

Helt spontant åkte vi till SSBK för att kolla på deras kvällstävling i agility. Jag, Madde, Melvin, Hannah och alla hundarna packade in oss i bilen. Solen sken och vi hoppads att det fina vädret skulle hålla i sig. Jag hade pratat lite om att eventuellt starta Kiwi i den öppna klassen och kanske i maxklassen. Kiwi startade inte i den officiella klassen eftersom det var klass 2 och vi är i klass 3.

Väl framme gick det som vanligt inte att hålla sig från tävlingsbanan så vi anmälde oss till den öppna klassen. Maxklassen hade en extremt tråkig bana så den hoppade vi över. Det var en del bra ekipage i den öppna klassen så det här skulle inte bli lätt. Å andra sidan, jag gick inte in med ambitionen att vinna. Istället skulle jag se till att vi gjorde ett nollat lopp så man fick tillbaka den känslan. Jag bestämde mig för att plocka Kiwi mer än jag gjort den senaste tiden. Detta bidrar till att farten dras ner rejält med det sket jag i.

Loppet blev långt ifrån perfekt, det var rent av dåligt. Men vi kom runt nollade. Jag hamnade på fel sida långhoppet och det blev ett litet missförstånd där inför hopphindret och vi tappade en del tid. I slalom fegade jag rejält och drog med mig Kiwi så att hon skulle få en rak och enkel ingång. Mamma mia, här gick det många sekunder. I slutet hade banbyggaren valt att lägga en oxer, men den var det inga problem för Kiwi att fixa. Det var många som rev oxern, dags att ni börjar träna på den ni som rev den med buller och bång. *blink*

Madde tyckte att Kiwi var himla seg och loj idag men tyckte ändå att loppet såg hyffsat ut. Visst var Kiwi seg och jag jobbade inte som jag skulle.

Hur som helst, vi VANN ändå!! Vem hade trott det efter ett sådant lopp. Där ser man hur långt det kan gå när man nollar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nollor räknas bara när det är officiellt.

Tommy och jag hade en inofficiell inbördes tävling. Det var det enda som räknades det loppet.

Resten var helt oväsentligt. *blink*

G.E-Online sa...

För mig finns det bara en sak som är väsentligt och det är att vinna - inoff eller inte! *blink*